13. maaliskuu 2017
Toyota esitteli viime syksynä C-HR:n oman, ns. cross over -mallinsa. Saman sarjan suurmenestyjä on ollut koko kuluneen vuosikymmenen ajan Nissan Qashqai, eräänlainen kevytmaasturin ja henkilöauton yhdistelmä. Mutta Toyota ei tietenkään tyytynyt kopioimaan kilpailijaansa sellaisenaan, vaan C-HR:n sisälle lyötiin houkuttelevimmaksi moottorivaihtoehdoksi Toyotan menestystuotteeksi tekemä hybridi, sähkö- ja polttomoottorin yhdistelmä. Lisäksi muotoiluun panostettiin poikkeuksellisen rohkeasti.
Kauppalehden Geneven automessuilla haastattelema Toyotan Euroopan toimitusjohtaja Johan van Zyl antaa ymmärtää, että C-HR on Toyotan muotoilun edelläkävijä. Vastaa futuristinen linja tulee näkymään tulevissa auriksissa ja avensiksissa.
"Kunhan näet seuraavan sukupolven autot, niin saatat yllättyä. C-HR on suunniteltu Euroopassa, Nizzassa, ja tulevissa autoissa on aiempaa enemmän eurooppalaista otetta”, van Zyl kommentoi Kauppalehdelle.
C-HR:n ilmettä on tämänhetkisessä Lexus -mallistossakin, mutta uusi, nuorempaan kuluttajapolveen vetoava C-HR vie muotokielen toistaiseksi pisimmälle.
Jännittävää nähdä, miten Toyotan vakioasiakkaat suhtautuvat uuteen muotokieleen. Ovatko he luotettavia autoja etsiessään turvallisuushakuisia myös automuotoilun osalta?
Lue Anakonda.fi:stä myös nämä:
Nettihitti: Toyota Corolla -ilmoitus - "Pyssyy kynnenaluset puhtaana!"
Rai rai, nyt tulee tulee Toyota Mirai! Lopettaako vetyauto liikenteen päästöt?
Voiko "Suomen halvin auto" olla sijoitus lähes 40-vuotiaana?
Ostaisitko "BMW-Toyotan"? - "Herättää hilpeyttä"