04. marraskuu 2014
Oheinen kuvakaappaus Paul Smithin verkkokaupan sivulta osoittaa, millaista on rock-muoti ihmisille, jotka eivät enää koko ajan pukeudu bändien t-paitoihin. Näyttävää ja kallista - mutta symbolit ovat tuttuja.
Smith on muotisuunnittelijana kukakuinkin samassa suurmiesten sarjassa kuin Led Zeppelin yhtyeenä. Myös molempien kohderyhmä löytyy - ainakin tuotteiden hintahaitarin yläpäästä - samasta, vähän varttuneempien ja varakkaampien herrasmiesten kohderyhmästä.
Vertailun vuoksi: Led Zeppelinin tuoreiden levyjen uudelleenjulkaisujen IV ja Houses of Holy versioiden lippulaiva on samalle maksukykyiselle joukolle suunnattu komea boksi, johon mahtuvat niin vinyylilevyt, cd:t, kirjat kuin muun muassa "korkealaatuinen printti alkuperäisestä levykansikuvasta". Houses of Holyn 145 euroa maksavaa Deluxe Edition Boxia voi ihmetellä vaikkapa kotimaisessa Levykauppa Äxässä.
Vertailua voi harjoittaa myös Paul Smithin verkkokaupan sivulla: Led Zeppelin tuo huiviin runsaasti lisäarvoa. Merkkituote Paul Smithin huivi irtoaa edullisimmillaan alle sadalla eurolla, mutta Led Zeppelin -mallistosta saa maksaa lähes 500 euroa.
Lue myös:
Led Zeppelin palannee listoille muttei lavoille - "Teen mitä tahansa uutta!"
Oho, Led Zeppelin yhditsää Miley Cyruksen, Pinkin ja Joan Baezin - katso videolinkit
Led Zeppelin jyräsi listoille uudelleenjulkaisuilla - 3 syytä menestykseen vuonna 2014
Ukkotappelu! Rockin legendat syyttelevät toisiaan
Kouvolan Runopoika: Päivän vitsi