Höhhöö, Apulanta vääntää kohusta vitsin - ja mainoksen

Kun Apulannasta kertovan elokuvan hampurilaismainoksesta on saatu kohu, yhtye hämmentää kuin parhaina punkkivuosinaan. Anakonda.fi jakaa mainoksen, joka herauttaa - ehkä jopa veden kielelle.

Ensin oli bändi - Apulanta.

Tuli kohua.

Sitten oli leffa siitä bändistä - Teit meistä kauniin.

Tuli kohua.

Ja viime päivinä on kohuttu tämän Apulannan entisen basistin Tuukka Temosen ohjaaman elokuvan yhteistyösopimuksesta kotimaisen hampurilaisyrityksen kanssa.

Apulanta tuli jo 1990-luvulla tunnetuksi erikoisesta, punk-asennetta omaehtoiseen yritystoimintaansa (siinä vaiheessa levyjulkaisut ja keikkamyynti) yhdistäneestä asenteesta. Popimmat ja yhtyeen mielestä härskimmin kaupalliset bändit olivat "paskoja" ja artistit "runkkareita" - siis Apulannan omissa mainoksissa!

Ja nyt yhtye pumppaa hampurilaiskohusta omaehtoisen, punk-henkisen mainoksen vasta-avatulle Apulandia -museolleen ja -kahvilalleen: "kohuviikonlopun erikoiseksi" on tarjolla "tripla-hampurilainen". Ja kyllä, kasviksia syövä yhtyeen voimakaksikko Toni Wirtanen ja Sipe Santapukki on tehnyt purilaisestaan nykyaikaisesti lihattoman: raaka-aineena on nyhtökauraa. Tripla-ulottuvuus burgeriin tulee sipulista.

Saakohan tätä herkkua enää viikonlopun jälkeen?

Riippunee tasan siitä, jatkuuko kohu. Tai riittääkö kysyntää - yleensä Apulannan tuotteille on riittänyt.