13. tammikuu 2016
Onkohan kiehtovampaa ammattia kuin automainosten kuvauspaikkojen etsijä?
Tuskin, mutta autojen mainonnassa ja markkinoinnissa on siirrytty uskomattomien maisemien tuolle puolen. Detroitin autonäyttelyssä on valittu maailman parhaat automainokset vuodelta 2015 - ja ne ovat todellista luovuuden juhlaa. Mersuja myydään lasten leikkiautoilla, Hondaa kuvataiteella ja askartelulla, Hyundaita perhekeskeisyydellä ja avaruudella - ja Samsung toi vaaralliseen argentiinalaiseen liikenteeseen läpinäkyvyyttä, ainakin omien kuljetusautojensa verran.
Enää ei tosiaan riitä, että on löydetty mahtava kanjoni tai jäätikkö, joka viestii auton pärjäävän ääriolosuhteissa.
Anakonda.fi linkittää tähän seitsemässä kategoriassa palkittujen mainosten videot.
Paras TV-mainos
American Honda Motor Co. “Paper” – RPA/Santa Monica
Acura “The Test” – Mullen Lowe U.S./Los Angeles
Paras online-videomainos
Hyundai Motor Company “A Message to Space” – Innocean Worldwide/Seoul
Daimler “The Uncrashable Toy Cars” – Jung Von Matt/Hamburg
Paras interaktiivinen mainoskampanja
Chevrolet “Technology and Stuff” – Commonwealth//McCann/Detroit
Paras kokeellinen mainos
BMW “Reverse April Fools‘” – DDB Group New Zealand/Auckland
Paras printti- ja ulkomainos
Land Rover “The Test Drive Billboard” – Y&R/Singapore
Yritysvastuu-kampanja
Samsung “Safety Truck” – Leo Burnett Argentina/Buenos Aires
Paras kauppiaan kampanja
Ontario Honda Dealers Association “Mister Bunny’s Journey” – DS+P/Toronto
Fakta: Detroitin autonäyttely järjestetään 11.-24. tammikuuta 2016. Lisätietoja tapahtumasta tästä.