08. heinäkuu 2014
Beatles -legenda Ringo Starr on tärkein mainoskasvo amerikkalaisen vaatemerkki John Varvatoksen syys- ja talvimalliston kampanjassa. Tänään julkistettu yhteistyö sisältää #peacerocks -hyväntekeväisyyskampanjan: miesten luksus-katumuotitalo Varvatos antaa yhden Yhdysvaltain dollarin Starrin säätiölle jokaista Varvatokselle lähetettyä peace-selfietä -kohden.
Starrin säätiö The Ringo Starr Peace And Love Fund kerää rahaa tukeakseen transcendentalin meditaation käyttämistä kouluissa sekä perheväkivaltaa kohtaavien naisten ja post traumaattisesta stressistä kärsivien miesten hoidossa. Säätiö jatkaa meditaation uskovan elokuvaohjaaja David Lynchin työtä. Starr itse puolestaan on perehtynyt aiheeseen 1960-luvulta lähtien, jolloin Beatles kohtasi alan erikoismiehen, intialaisen Maharishi Mahesh Yogin.
Varvatos on pyrkinyt hankkimaan mallistoilleen rockuskottavuutta jo pitkään. Merkin kuuluisin liike sijaitsee legendaarisessa liiketilassa New Yorkin Lower East Sidessä, sillä aiemmin samat seinät todistivat rockin historiaa, kun 1970-luvun amerikkalaisen vaihtoehtorockin maineikkaat nimet Patti Smithistä Blondieen ja Ramonesista Talking Headsiin esiintyivät CBGB` s -klubissa. Klubin historiaan voi tutustua täällä. Liikkeen muututtua Varvatoksen kaupaksi siellä ovat edelleen esiintyneet erilaisissa kutsu- ja hyväntekeväisyystapahtumissa monet rockhistorian ykkösnimet.
Starrin ja Varvatoksen kampanjan mainosvideossa vilahtavat rumpupallilla istumassa monet huippurumpalit Red Hot Chili Peppersin Chad Smithistä Jim Keltneriin, mutta instrumenttia kokeilevat myös muutamat muut kiinnostavat julkkikset kuten Aerosmithin Steven Tyler, talk show -isäntä Jimmy Kimmel - ja vaatesuunnitelija Varvatos. Ringo itse kertoo oman tarinansa rumpujen soiton aloittamisesta.
Mutta mitä maailma edellä, sitä Suomi perässä.
Tai toisin päin.
Nimittäin jo kaksi viikkoa on ollut helsinkiläisen Samuji -vaatemerkin Vimeo -tilillä kevään ja kesän 2015 vaatemallistoa esittelevä video, jossa mallintyöt ja esiintymisen hoitaa rumpali!
Hauskalla videolla biisi soi ja rummutus jatkuvat - vain vaatteet vaihtuvat rumpuja autuas ilme kasvoillaan hakkaavan Teppo Mäkysen päällä.
Jazzrumpali, musiikkituottaja ja dj Teppo Mäkynen vastaa myös mainoksen musiikista yhden miehen yhtyeensä The Stance Brothersin nimissä.
Samuji on Samu-Jussi Kosken vaatemerkki, joka on tehnyt miesten malliston viime vuodesta lähtien.
Samujin ja Teppo Mäkysen yhteistyöstä kertoi ensimmäisenä Rytmi.fi.